Wellbeing

Pomáháme ve vzdělávání vytvářet podmínky pro spokojený a naplněný život dětí i dospělých.
O tématu
Wellbeing je stav, který zažíváme, pokud dostáváme možnost v podporujícím a podnětném prostředí plně rozvíjet svůj fyzický, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní potenciál a žít spolu s ostatními plnohodnotný a spokojený život (Partnerství pro vzdělávání 2030+).
Protože velkou část života tráví děti ve škole, stává se ve snaze o zlepšení jejich vzdělávání i duševního zdraví podpora wellbeingu právě v tomto prostředí stále důležitější. Neméně zásadní je wellbeing těch, kdo s dětmi ve školách pracují. Jen dospělí, kteří se cítí dobře, mohou pomoct dětem cítit se stejně tak.
Abychom školy v otázkách wellbeingu podpořili, připravujeme metodiky pro tvorbu bezpečného a přijímajícího prostředí i pro předcházení náročnému chování žáků. Vedeme semináře a workshopy seznamující školy s principy wellbeingu, provázíme je realizací opatření na podporu wellbeingu dětí i učitelů a připravujeme školení sboroven.
V rámci advokační činnosti podporujeme systémové ukotvení pozic školního psychologa a speciálního pedagoga a zavedení školní sociální práce. Podporujeme také zavedení osobnostní a sociální výchovy jako vyučovacího předmětu v revidovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, stejně jako zavedení supervize a intervize coby standardních forem profesní podpory pedagogů.
Kurzy
Materiály
Záznam přenosu konference Šťastné Česko 25.6.2021
Online debata Duševní zdraví dětí a jejich práva během pandemie - 10.12.2020
Infografika, která pomáhá v identifikaci projevů panické ataky, a zároveň přináší ověřené způsoby, jak ji zastavit.
Infografika, která přináší fakta o duševním zdraví dětí, výskytu duševních chorob u dětí a mladistvých a také o důsledcích neřešení těchto obtíží.
Publikace, která nabízí několik nástrojů k podpoře osobního wellbeingu vyučujících a dalších pedagogických pracovníků a pracovnic. Učitelská profese je bezesporu naplňující, ale zároveň velmi náročná, a proto musí být vědomá péče o osobní wellbeing coby prevence syndromu vyhoření její nedílnou součástí. Autorkou je naše předsedkyně Lenka Felcmanová s podporou iniciativy Partnerství pro vzdělávání 2030+.
V pátek 10. ledna 2020 ČOSIV ve spolupráci s Národní sítí Místních akčních skupin (NS MAS ČR) spoluorganizoval seminář na téma podpory dětského duševního zdraví ve školách. Jako první představil Milan Kotík z AISIS program Mimalizace šikany (MIŠ).
Wellbeing a podpora žáků s nepříznivými podmínkami v distanční výuce