Library: Metodika

Children at risk

Karta KID

Karta poskytuje vodítka k identifikaci ohrožení života, bezpečí a zdraví dítěte. Je určena pro učitele, sociální pracovníky, zdravotníky, policisty, hasiče a další profese, které mohou přijít do kontaktu s ohroženými dětmi. Popisuje postup, jak v případě ohrožení dítěte zajistit jeho ochranu v souladu s jeho nejlepším zájmem a platnými právními předpisy. Ke každé kartě je k dispozici metodika, která poskytuje odborný rámec problematiky identifikace ohroženého dítěte a praktické informace k postupům poskytování podpory.

PBIS

pdf icon
Class practice

The support material includes a brief introduction to the principles of PBIS and self-assessment sheets designed for primary school teachers to gradually transfer positive behaviour support into the classroom.

pdf icon
Functional Behavioural Assessment and Behaviour Support Plan for the pupil

The methodological guide with forms for the implementation of a Functional Behavioral Assessment (FBA) and the development of a Student Behavior Change Support Plan is intended primarily for professionals and teams in elementary schools implementing PBIS and/or who regularly support students with intensive behavioral needs.

pdf icon
Positive support and appropriate responses to pupil behaviour

This methodology presents research-validated strategies and measures to help educators set up an environment that supports appropriate student behaviour.

PBIS - podpora pozitivního chování dětí a žáků

PBIS - Positive Behavior Intervention and Support je implementační rámec pro výběr a použití výzkumně ověřených preventivních a intervenčních postupů poskytující žákům podporu v oblasti akademické, sociální, emoční a také v oblasti chování. Jeho cílem je nastavit podmínky a procesy ve škole tak, aby se účinně předcházelo problémovému chování žáků.

Pocit bezpečí a přátelské klima ve školách

Materiály z odborného semináře „Podpora vhodného chování PBIS na celé škole“

Prevence násilí v blízkých vztazích

Rodičovské kompetence

Socio-emotional learning

RRRR methodologies

The Respect, Diversity, Equality, Resilience (RRRR) methodologies were designed for primary and secondary school teachers to develop students' socio-emotional skills and positive relationships.

Společné vzdělávání

pdf icon
Pět kroků k dobré implementaci inkluze v ČR

Inkluze je proces, na kterém již léta usilovně pracuje řada aktérů napříč státní správou, akademickou sférou, poradenskými pracovišti, školami a nevládním sektorem. A rolí ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) je cíleně identifikovat a systémově reagovat na překážky, které brání její dobré implementaci v praxi. A k tomu je třeba transparentní komunikace s jednotlivým aktéry ve vzdělávání, odborná spolupráce, kvalitní data, kvalitní metodické vedení a funkční individualizovaná podpora.

pdf icon
Metodické doporučení – Přístupy k náročnému chování

Přístupy k náročnému chování dětí a žáků a možnosti jeho řešení

pdf icon
Pomůcka pro nácvik řešení problémových situací

Co můžu udělat? Pomůcka pro nácvik řešení problémových situací. Pomůcku můžeme využívat v podpoře rozvoje sociálně-emočních kompetencí u žáků s impulzivními reakcemi a častější tendencí dostávat se ve škole do konfliktních situací.

pdf icon
Možnosti regulace hluku ve třídě

Vysoká hladina hluku ve třídě obtěžuje žáky i učitele. Okřikování také není příjemné učiteli ani žákům. Od prvního ročníku je vhodné zavést pravidla pro hlučnost ve třídě, jejichž součástí je i signál, který bude učitel využívat k upozornění na to, že je ve třídě příliš velký hluk. Jako nejúčinnější se jeví signály neverbální.

pdf icon
Podpora koncentrace

Jedná se o strategii v přístupu k žákovi s poruchou pozornosti a impulzivitou, kdy cíleně omezujeme množství podnětů, které by mohly působit rušivě a odvádět žákovu pozornost.

Trauma respektující přístup

Wellbeing