Uvolnění psychomotorického neklidu
Žáci se syndromem ADHD (poruchou pozornosti s hyperaktivitou) často projevují téměř neustálou drobnou fyzickou aktivitu, známá také jako psychomotorický neklid. Jednou z možností podpory žáků s psychomotorickým neklidem je nabídnutí vhodných pomůcek, které žákovi umožní naplnění potřeby této fyzické aktivity způsobem, který neruší ostatní spolužáky.
Psychomotorický neklid se může projevovat např. vrtěním či poposedáváním na židli, hraním si s rukama či se školními pomůckami, bezúčelným čmáráním, okusováním psacího náčiní, v závažnějších případech i nekoordinovanými pohyby celého těla. Žáci s ADHD nejsou schopní psychomotorický neklid ovládnout svou vůlí. Okřikování a trestání za tyto projevy pouze zvyšují psychické napětí, které psychomotorický neklid obvykle ještě zhoršuje.