PBIS

PBIS-image

Pomáháme školám vytvářet bezpečné a předvídatelné prostředí pro učení a předcházet náročnému chování žáků prostřednictvím uceleného systému Pozitivní podpory chování (PBIS).

O tématu

Vytvořit ve škole klima podporující učení, wellbeing žáků i pedagogů 
a předcházet náročnému chování žáků je snahou ředitelů a učitelů na celém světě. A v mnoha zemích k tomuto účelu využívají výzkumně ověřený systém Pozitivní podpory chování PBIS.

Mezi hlavní principy, se kterými PBIS pracuje, patří předvídatelnost. Tedy vytváření takového prostředí ve škole, kde děti dobře rozumí tomu, jaké chování je od nich očekáváno, učí se mu zábavnými aktivitami, učitelé si všímají a oceňují, když se žákům takové chování daří, a přístup pedagogů je pomalu sjednocován napříč celou školou.

Předvídatelnost, kterou systém PBIS přináší, podporuje duševní zdraví žáků i pracovníků, a vytváří prostředí založené na budování pozitivních vztahů. Pro ředitele je tak účinným nástrojem, jak vytvořit dobré klima ve škole a posilovat přátelské vztahy a pohodovou atmosféru.

Využívání PBIS zlepšuje také vzdělávací výsledky žáků a učitelé díky němu získávají více času pro učení, protože nemusí tak často řešit náročné chování žáků.

Projekty

Positive Behavioral Interventions and Supports

Škola pomáhá ohroženým dětem (PBIS)

Zavádíme PBIS na pilotních ZŠ. Podstatou je vytvoření přátelské atmosféry a bezpečného prostředí díky pozitivní motivaci k vhodnému chování.​

Pozitivní podpora chování (PBIS)

Pozitivní podpora chování (PBIS)

Implementujeme systém PBIS na pilotních ZŠ. Podstatou je vytvoření přátelské atmosféry a bezpečného prostředí díky pozitivní motivaci k vhodnému chování.