Kritéria kvality PBIS
Evaluační nástroj Kritéria kvality I. úrovně systému PBIS (BoQ) slouží školám, které zavádějí nebo se chystají zavádět PBIS k vyhodnocení aktuálního stavu podpory chování. Zhodnocení slouží jako podklad pro plánování následných kroků.
Implementace PBIS je dlouhodobý proces, při kterém školní PBIS tým společně s podporou kouče nebo metodických materiálů postupně zavádí jednotlivé principy do fungování školy a přístupu pedagogických pracovníků. Pro to, aby mohl tým dobře rozplánovat kroky na daný školní rok je vhodné s předstihem vyhodnotit, které prvky PBIS zatím nejsou dostatečně zavedeny a prioritizovat, kterým krokům se bude škola v průběhu roku věnovat. Pro školy, které implementují PBIS s podporou kouče, zprostředkovává společné vyhodnocení a zpracování akčního plánu na následující školní rok jejich PBIS kouč. Metodika umožňuje také samostatné vyhodnocení v rámci PBIS týmu nebo vedením školy.