Library: Refugees/UA

Refugees/UA

E-learning evaluation: the results of survey among course participants

The evaluation is based on a survey that we conducted with 66 respondents before and after completing the e-learning course. The results are very encouraging. Respondents positively evaluate both the training itself and the impact on their work and perception of stress.

STRONG project manuals

Complete documentation for the project. These are non-public materials that can be accessed by entering the password.

e-Lektra: Registration Guide

The registration guide briefly informs you about all the steps you need to go through in order to successfully enrol in an e-learning course. With its help, you are sure to succeed both in enrolling and starting the course. You will also find contact details in case of any complications.

e-Lektra: Discussion Group Guide

The Discussion Group Guide provides a structured guide to regularly discuss the e-learning modules completed in a group. The proposed discussion group model allows for deeper reflection on the topics covered in the course and provides a space for useful sharing of views and experiences.

e-Lektra: Workbook

The workbook is an integral part of the e-learning course How to support children and young people with traumatic experiences. Participants are encouraged to complete the exercises within the relevant module throughout the course. The workbook is used to practise and review theoretical knowledge and practical skills.

Annex to e-Lektra e-Learning

The appendix to the Czech version of the e-learning course How to support children and young people with traumatic experiences, which SOFA prepared together with partners from the USA within the e-Lektra project, briefly complements and develops the content of the e-learning itself. It aims to put the topics covered in the e-learning into the context of the Czech system of education and support for children and young people at risk. It contains useful links to specific services, materials and contacts. Supplementary information on selected topics also links to resources where the issue is discussed in more detail. The appendix also links the topics mentioned to other projects that SOFA is implementing and that primarily address the specific issue.

Stanovisko ČOSIV ke vzdělávání ukrajinských dětí se …

Stanovisko ČOSIV ke vzdělávání ukrajinských dětí se závažným zdravotním znevýhodněním. Z důvodu válečného konfliktu na Ukrajině do České republiky přicházejí i děti se závažným zdravotním znevýhodněním, které se ve své rodné zemi vzdělávaly ve speciálních a běžných školách. Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání naléhavě doporučuje, aby byla co nejrychleji zajištěna kontinuita vzdělávání i v případě těchto dětí.

Začlenění ukrajinských dětí do českých škol/tříd

ČOSIV připravil novou infografiku, která učitelům poskytuje soubor tipů, jak mohou podpořit své žáky a pomoci jim v nelehké situaci.

Brožury na podporu válečných uprchlíků

Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání zajistila překlad brožur, které připravilo norské centrum RVTS, z anglického do českého a ukrajinského jazyka. Reakce dětí na ozbrojený konflikt a útěk do bezpečí.