How the SOFA 2024 Conference - The Social Role of Schools went

29 October 2024

Na Světový den duševního zdraví, tedy 10. října 2024 se konala naše konference s tematikou Sociální role školy.

V prvním bloku jsme řešili, zda škola vůbec má nějakou sociální roli, a jak by v 21. století měla vypadat. Pohled zřizovatele, nám ukázala místostarostka Prahy 7 Hana Šišková. Vizi SOFA a to na jakých základech ji stavíme, představila Lenka Felcmanová. Dana Pražáková (ČŠI) ve svém příspěvku představila do kterých škol a proč se žáci těší. V panelové diskusi o svém vnímání a pohledu na sociální roli školy hovořili zástupci klíčových institucí a organizací - Miluše Horská (Senát ČR), Petra Kačírková (MPSV), Václav Korbel (PAQ Research), Ivana Böhmová (NPI), Pavel Škramlík (Akademie Libchavy). Názory jednotlivých účastníků si můžete poslechnout v našem podcastu, který je záznamem tohoto panelu.

V druhé části jsme se zaměřili na prevenci. Probrali jsme, jak souvisí wellbeing se vzdělávacími výsledky, jak mění chování žáků pozitivní podpora chování (PBIS) a důležitost socioemočního učení.

V odpoledních částech jsme představili, jak fungují týmy duševního zdraví, jak ve třídě uplatňovat principy traumarespektujícího přístupu, nebo jaké jsou nejúčinnější nástroje a metody mezioborové spolupráce při školní sociální práci.

Většina prezentací byla navíc doplněna rozhovory s konkrétními řediteli, učiteli, či sociálními pedagogy o jejich  praktických zkušenostech.

O pozornost všech účastníků i jejich wellbeing jsme se postarali v jedinečných brain brejcích s Karlem!

 

A výsledky?

Na konferenci přišlo 136 účastníků.

Ze zpětných vazeb jsme se dozvěděli, že 95% účastníků hodnotí konferenci pozitivně a 70% se nejvíce líbilo propojení teoretických vstupů s praxí ze škol a 65% účastníků vnímalo radost z nastoleného tématu a možnost propojit se s odborníky a praktiky přímo na konferenci.

Z nápadů pro příště nejvíc rezonovalo "probrat témata více do hloubky". Určitě se na to příště zaměříme!

Děkujeme všem vystupujícím i účastníkům za skvělou atmosféru

 

Prezentace si můžete prohlédnout zde:

Anna Kubíčková - Jak pozitivní podpora chování PBIS mění chování žáků.pdf

Dana Pražáková - Školy, do kterých se žáci těší.pdf

Jiří Merta - Proč ve škole uplatňovat trauma respektující přístup.pdf

Lenka Felcmanová - Jak wellbeing souvisí s výsledky vzdělávání.pdf

Lenka Felcmanová - Vize SOFA 2024 Sociální role školy.pdf

Lenka Hečková - Týmy duševního zdraví pro děti a adolescenty na Kutnohorsku.pdf

Martina Koplová - Efektivní metody školní sociální práce.pdf

Tereza Svačinová - Význam mezioborové spolupráce v podpoře ohrožených dětí.pdf

Zbyněk Němec - Podpůrné pozice pro rozvoj sociální role školy.pdf

 

obrázek_30102024 (117).jpgobrázek_30102024 (148).jpgobrázek_30102024 (147).jpgobrázek_30102024 (146).jpgobrázek_30102024 (145).jpgobrázek_30102024 (144).jpgobrázek_30102024 (143).jpgobrázek_30102024 (142).jpgobrázek_30102024 (141).jpgobrázek_30102024 (140).jpgobrázek_30102024 (139).jpgobrázek_30102024 (138).jpgobrázek_30102024 (137).jpgobrázek_30102024 (136).jpgobrázek_30102024 (135).jpgobrázek_30102024 (134).jpgobrázek_30102024 (133).jpgobrázek_30102024 (132).jpgobrázek_30102024 (131).jpgobrázek_30102024 (130).jpgobrázek_30102024 (129).jpgobrázek_30102024 (128).jpgobrázek_30102024 (127).jpgobrázek_30102024 (126).jpgobrázek_30102024 (125).jpgobrázek_30102024 (124).jpgobrázek_30102024 (123).jpgobrázek_30102024 (122).jpgobrázek_30102024 (121).jpgobrázek_30102024 (120).jpgobrázek_30102024 (119).jpgobrázek_30102024 (118).jpgobrázek_30102024 (116).jpgobrázek_30102024 (115).jpgobrázek_30102024 (114).jpgobrázek_30102024 (113).jpgobrázek_30102024 (112).jpgobrázek_30102024 (111).jpgobrázek_30102024 (110).jpgobrázek_30102024 (109).jpgobrázek_30102024 (108).jpgobrázek_30102024 (107).jpgobrázek_30102024 (106).jpgobrázek_30102024 (105).jpgobrázek_30102024 (104).jpgobrázek_30102024 (103).jpgobrázek_30102024 (102).jpgobrázek_30102024 (101).jpgobrázek_30102024 (100).jpgobrázek_30102024 (99).jpgobrázek_30102024 (98).jpgobrázek_30102024 (97).jpgobrázek_30102024 (96).jpgobrázek_30102024 (95).jpgobrázek_30102024 (94).jpgobrázek_30102024 (93).jpgobrázek_30102024 (92).jpgobrázek_30102024 (91).jpgobrázek_30102024 (90).jpgobrázek_30102024 (89).jpgobrázek_30102024 (88).jpgobrázek_30102024 (87).jpgobrázek_30102024 (86).jpgobrázek_30102024 (85).jpgobrázek_30102024 (84).jpgobrázek_30102024 (83).jpgobrázek_30102024 (82).jpgobrázek_30102024 (81).jpgobrázek_30102024 (80).jpgobrázek_30102024 (79).jpgobrázek_30102024 (78).jpgobrázek_30102024 (77).jpgobrázek_30102024 (76).jpgobrázek_30102024 (75).jpgobrázek_30102024 (74).jpgobrázek_30102024 (73).jpgobrázek_30102024 (71).jpgobrázek_30102024 (72).jpgobrázek_30102024 (70).jpgobrázek_30102024 (69).jpgobrázek_30102024 (68).jpgobrázek_30102024 (67).jpgobrázek_30102024 (66).jpgobrázek_30102024 (65).jpgobrázek_30102024 (63).jpgobrázek_30102024 (64).jpgobrázek_30102024 (62).jpgobrázek_30102024 (61).jpgobrázek_30102024 (60).jpgobrázek_30102024 (59).jpgobrázek_30102024 (58).jpgobrázek_30102024 (57).jpgobrázek_30102024 (56).jpgobrázek_30102024 (55).jpgobrázek_30102024 (54).jpgobrázek_30102024 (53).jpgobrázek_30102024 (52).jpgobrázek_30102024 (51).jpgobrázek_30102024 (50).jpgobrázek_30102024 (49).jpgobrázek_30102024 (48).jpgobrázek_30102024 (47).jpgobrázek_30102024 (46).jpgobrázek_30102024 (45).jpgobrázek_30102024 (44).jpgobrázek_30102024 (43).jpgobrázek_30102024 (42).jpgobrázek_30102024 (41).jpgobrázek_30102024 (40).jpgobrázek_30102024 (39).jpgobrázek_30102024 (38).jpgobrázek_30102024 (37).jpgobrázek_30102024 (36).jpgobrázek_30102024 (35).jpgobrázek_30102024 (33).jpgobrázek_30102024 (34).jpgobrázek_30102024 (32).jpgobrázek_30102024 (31).jpgobrázek_30102024 (30).jpgobrázek_30102024 (27).jpgobrázek_30102024 (26).jpgobrázek_30102024 (25).jpgobrázek_30102024 (24).jpgobrázek_30102024 (23).jpgobrázek_30102024 (22).jpgobrázek_30102024 (21).jpgobrázek_30102024 (19).jpgobrázek_30102024 (20).jpgobrázek_30102024 (18).jpgobrázek_30102024 (17).jpgobrázek_30102024 (16).jpgobrázek_30102024 (14).jpgobrázek_30102024 (15).jpgobrázek_30102024 (13).jpgobrázek_30102024 (12).jpgobrázek_30102024 (11).jpgobrázek_30102024 (10).jpgobrázek_30102024 (9).jpgobrázek_30102024 (8).jpgobrázek_30102024 (7).jpgobrázek_30102024 (4).jpgobrázek_30102024 (6).jpg