Diferenciace úloh a činností podle obtížnosti
Systém tří úrovní obtížnosti úloh je založen na předpokladu, že všichni žáci nemusejí a v mnoha případech ani nemohou dosahovat ve stejný čas stejného výkonu.
Diferencované úlohy používají zahraniční i české školy zejména při podpoře nadaných žáků. Systém tří úrovní obtížnosti úloh je založen na předpokladu, že všichni žáci nemusejí a v mnoha případech ani nemohou dosahovat ve stejný čas stejného výkonu.
Pedagog může využít diferenciaci:
- cílů
- obsahu
- rozsahu zadané práce.
Podrobněji najdete v dokumentech níže.
Aktivita pro seznámení s důvody využívání různých úrovní obtížnosti úloh pro žáky umožňuje diskutovat důležitost individualizace cílů v podpoře učení a pomáhá žákům pochopit, proč každý z nich potřebuje individuální přístup a proč je tedy někdy dobré mít různé úrovně obtížnosti úloh.