Potřebujete odbornou radu nebo doporučení? Napište nám.
Propojení know-how odborníků ze všech pedagogických fakult veřejných vysokých škol v ČR je nyní oficiálně podporováno MŠMT pod vedením organizace SOFA. Diskuze nad aktuálními obsahy studijních programů a výzkumně ověřenými přístupy pomůže v budoucnu více strukturovat obsah a souvislosti ve vzdělávání.
21. října 2024
Dnes vám přinášíme podněty k zamyšlení nad tím, jakou roli by měla mít v dnešním světě škola a co by si z ní měly děti odnášet do života.
17. října 2024
Díky projektu Erasmus+ jsme mohli pilotovat 16hodinové školení trauma-respektujícího přístupu ve Výchovném ústavu Velké Meziříčí.
15. října 2024
Na konferenci budou prezentovány užitečné nástroje pro včasnou identifikaci ohrožených dětí a příklady dobré praxe mezioborové spolupráce v prevenci a včasné podpoře. Představen bude také kurz rodičovských kompetencí.
18. září 2024
V týdnu od 9. do 13. září u nás proběhlo školení lektorů k šíření trauma-respektujícího přístupu. Lektoři budou moci předávat zkrácenou verzi našeho jinak 16hodinového školení.
Měli jsme možnost mluvit o důležitosti trauma-respektujícím přístupu v podcastu Poslouchej mě! V dílu "Jak zvládat emoce spojené se školou" mluvíme o tom, jak efektivně pomáhat dětem a dospívajícím při vstupu do nového školního roku.
V zářijovém díle SOFA podcastu otevíráme téma vizí budoucnosti českého vzdělávacího systému. Naším hostem je Matěj Ondřej Havel, předseda Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Poslanecké sněmovny, místopředseda TOP 09 a bývalým ředitelem Gymnázia J. K. Tyla Hradec Králové.
Organizace Society for all radí učitelům i rodičům, jak změnit rozkazy a zákazy v pozitivní komunikaci s dětmi. Ta přispívá k většímu klidu, pohodě, důvěře a nakonec i k požadovanému chování. Šéfka organizace Lenka Felcmanová v rozhovoru pro Deník vysvětluje, jak tato změna stylu funguje.
10. září 2024
Situace ve školách je vážná. Covidové uzavírky, ukrajinská krize, tlak doby i technologický rozvoj a přesun sociálního života do digitálního prostoru mají negativní dopady v oblasti wellbeingu a duševního zdraví dětí. Ohrožené jsou zejména děti, které nemají podpůrné rodinné prostředí a dobré vztahy ve škole a mimo ni.
9. září 2024