Wellbeing žáků a učitelů
Wellbeing žáků a učitelů: Jak se cítí děti a učitelé zcela zásadně ovlivňuje úspěšnost vzdělávání.
Proč je důležité zabývat se wellbeingem žáků a učitelů?
Téma duševního klidu a vyrovnanosti je vzhledem k náročnosti těchto dnů jedno z těch nejzásadnějších. Existuje ale i řada dalších důvodů, proč se mu věnovat právě ve školách.
Věděli jste třeba, že?
- 30 procent českých žáků je obětí šikany (data z mezinárodního výzkumu PISA)
- 7 ze 100 žáků se trvale cítí smutně a téměř 1/5 není spokojena se svým životem (data z mezinárodního výzkumu PISA)
- 1 z 5 pedagogů je ohrožen syndromem vyhoření (data z mezinárodního výzkumu TIMSS)
Místopředsedkyně Lenka Felcmanová jasně a přehledně představila na Veletrhu Úspěch pro každého žáka 2021, jaké kroky by mohly posílit rozvoj wellbeingu žáků i učitelů v českých školách, a jaké překážky přitom před námi stojí.
Jak zazní během prezentace: Vzdělávací výsledky a wellbeing jsou spojené nádoby.