Jak identifikovat ohrožené děti
Interaktivní a praktický e-learning, který poskytuje konkrétní nástroje, jak ohroženým dětem efektivně a citlivě pomoci.
Lektor
Cena
ZDARMA
Forma
E-learning
Pro koho
pracovníci ve školství, zdravotnictví. soc. sféře a IZS
Anotace
- Kurz je dostupný ve čtyřech verzích podle cílové skupiny studentů, aby zohlednil specifické potřebypedagogů, sociálních a zdravotních pracovníků a složek integrovaného záchranného systému.
- Vystudování kurzu vám zabere 60–90 minut.
- Po vystudování kurzu a úspěšném splnění kvízů získáte certifikát.
- Kurz je k dispozici na webu www.kartakid.cz
Obsah kurzu
1. modul – Proč je důležité ohrožené děti včas identifikovat?
První modul seznamuje studenta s daty ACE Study, která rámují důležitost tématu podpory ohrožených dětí a rodin. Student získá základní informace o negativních zkušenostech prožitých v dětství a jejich vliv na dospělost člověka. Prostřednictvím teoretických poznatků a praktického cvičení se naučí, jak působí různé druhy stresu na dítě a jak vzniká trauma v dětství.
2. modul – Kazuistika a karta KID
Druhá část e-learningu je zaměřena na práci s konkrétní kazuistikou nezletilého Jakuba, který je ohroženým dítětem. V této části je student, s důrazem na porozumění dle segmentu, seznámen s nástrojem pro včasnou identifikaci ohroženého dítěte, kartou KID, se kterou po zbytek modulu aktivně pracuje při řešení případu Jakuba. Student v kartě KID pomocí interaktivních cvičení vyhledává konkrétní znaky ohrožení, kterých si mohli odborníci při práci s Jakubem všimnout. Student se tedy dále mimo jiné seznamuje se způsobem práce odborníků, kteří v rámci své kompetence případ Jakuba řešili.
3. Modul – Mezioborová spolupráce a případová setkání
Třetí modul názorně a prakticky spojuje téma včasné identifikace, včasné podpory a mezioborové spolupráce. Vracíme se k případu Jakuba, konkrétně k tomu, jak jeho život vypadal před dvěma lety. Student sám vyhledává a přemýšlí, co by mohlo být jinak, kdyby odborníci identifikovali znaky Jakubova ohrožení dříve. Student je dále seznámen s důležitostí mezioborové spolupráce při identifikaci ohroženého dítěte, jejími možnostmi a využití. Na závěr modulu je student seznámen s jednou z efektivních metod mezioborové spolupráce – případovým setkáním, kterou lze využít v praxi při řešení případů ohrožených dětí.
4. Modul – Na jaké organizace se mohu obrátit, když….
V rámci posledního modulu si student sám vytváří a shromažďuje informace a kontakty na podpůrné organizace v okolí, které může využít při řešení konkrétních situací. Práce v tomto modulu je tedy zaměřena na přílohovou část karty KID „Co dělat, když“. Tato část e-learningu by měla podpořit další zájem o kompetence a působnost dalších odborníků v území, má tedy výrazně mezioborový a trvalý přesah. Po skončení tohoto modulu má student vypracován seznam kontaktů, které může v rámci svého území využít nebo předat dítěti či rodině.
Případné dotazy směřujte na e-mail: akademie@so-fa.cz