Potřebujete odbornou radu nebo doporučení? Napište nám.
Rozhovor s Lenkou Felcmanovou: Netlačme teď na výkon, uškodíme si „Je důležité dopřát sobě i dětem péči, protože tím získáme čas do budoucna. Když budeme děti tlačit k výkonu, budou čím dál tím míň schopné se cokoliv naučit a víc se bude projevovat agresivita nebo odpojování se, které jsou spojené se stresem,“ říká v rozhovoru Lenka Felcmanová, místopředsedkyně ČOSIV, která se věnuje tématům wellbeingu a podpory dětí s nepříznivými podmínkami.
27. března 2021
JAK PODPOROVAT ÚSPĚŠNOST DÍTĚTE VE VZDĚLÁVÁNÍ Online kurz je určený asistentům a asistentkám pedagoga a vyučujícím, kteří pracují s žáky s potřebou podpory z důvodu sociálního znevýhodnění. Otevřený je všem, kteří se o pedagogické práci s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí chtějí dozvědět víc.
15. března 2021
Webinář: Jak snížit míru úzkosti – tipy jak pracovat s dětmi, jejich strachem i sami se sebou, jak zvládnout chvíle paniky
5. března 2021
ČOSIV sestavil podpůrný tým tvořený více než 20 odborníky z celé České republiky, kteří absolvovali dvouletý výcvik zaměřený na podporu dětí s náročným chováním. Tým je nyní připravený poskytovat školám konzultace a poradenství na míru. Vzhledem k současné krizové situaci ČOSIV nabízí jejich podporu do konce února 2021 školám zdarma.
2. března 2021
Nabízíme Vám konkrétní tipy, jak zvyšovat duševní pohodu u sebe, svých blízkých nebo svých žáků či studentů. Poradíme Vám, jak se zachovat v náročných situacích a vysvětlíme proč mozek reaguje tak, jak reaguje. Webináře jsou určeny široké veřejnosti, pedagogickým pracovníkům, pedagogům mimoškolních aktivit, studentům a všem se zájmem o možnosti podpory duševního zdraví a zvládání náročného chování.
22. února 2021
Týmy dětského duševního zdraví podpoří děti a školy na Kutnohorsku. Ve spolupráci s Eduzměnou a díky podpoře Norských fondů začnou od července 2021 působit na Kutnohorsku dva mobilní multidisciplinární týmy duševního zdraví, jejichž cílem je podpora psychického zdraví dětí a adolescentů, prevence rozvoje psychických onemocnění a institucionalizace a především podpora škol při vzdělávání dětí s psychickými problémy, náročným chováním a speciálními vzdělávacími potřebami.
16. února 2021
Jak snížit míru stresu – a pomoci sám sobě k udržení vnitřního klidu využitím znalostí o fungování mozku (i za pandemie COVID-19).
11. února 2021
Co a jak hodnotit v distanční výuce Z dat MŠMT vyplývá, že necelá třetina škol přistoupila při pololetním hodnocení žáků ke kombinaci známek a slovního hodnocení. Hodnocení při distanční výuce by dle člena Pracovní skupiny pro systémové řešení podpory wellbeingu ve vzdělávání projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+ Františka Halady mělo zohledňovat i specifické skutečnosti, které vzdělávání v distanční formě ovlivňují.
28. ledna 2021
Přečtěte si náš podrobný článek o zavádění systému PBIS do základních škol, který vyšel v listopadovém vydání odborného pedagogického magazínu Řízení školy.
13. ledna 2021