Podpora ohrožených dětí

Podpora ohrožených dětí-image

Učíme odborníky včas identifikovat ohrožené děti a posilujeme jejich mezioborovou spolupráci tak.

O tématu

Odhaduje se, že v ČR je 450 000 ohrožených dětí. Největší část z nich představují ty ohrožené zanedbáváním či špatným zacházením (tj. týráním a zneužíváním), a to ze strany někoho, koho děti znají, je jim blízký, má o ně pečovat a chránit je.

Systém podpory ohrožených dětí na lokální úrovni dlouhodobě postrádal funkční nástroje. Takové, které by umožnily včasnou identifikaci ohrožení i následnou mezioborovou spolupráci aktérů podpory od učitelů přes zdravotníky, sociální pracovníky, pracovníky orgánů sociálně-právní ochrany dětí až po policii a složky IZS.

Naším cílem je tyto nedostatky odstranit a eliminovat jejich dopady na životy dětí. Výsledkem naší práce je Karta KID, která sjednocuje znaky ohrožení dítěte a postupy v případě akutního i chronického ohrožení.

Pokud se naučíme včasně identifikovat ohrožené děti a spolupracovat s dalšími odborníky, předcházíme tomu, aby se zvyšovala míra ohrožení dítěte a prohlubovaly se problémy, které mohou vést ke komplexní zátěži celé rodiny. Díky včasné identifikaci jsme schopni poskytnout pomoc ve fázi, kdy je problém většinou snáze řešitelný.

Projekty

Když dítě volá o pomoc

Signály

Nastavujeme systém včasné identifikace ohrožených dětí a efektivní pomoci. Podporujeme mezioborovou spolupráci v sedmi územích v ČR. Zavádíme do praxe případová setkání, metodu case managementu a další funkční nástroje.

Kurzy

Materiály

We use cookies on our website to store consent to the storage of cookies and for traffic analysis.

These cookies enable, for example, user login and security. These cookies cannot be disabled.

These cookies are used to remember users' choices. For example, the choice of the language of the website, etc.

These cookies help us to analyse traffic of our website.

These cookies are used to analyse advertising campaigns and to personalise the ads shown. We do not use these cookies on our website.